החל מאוגוסט 2012 נכנס לתוקפו חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) המכונה גם חוק טיבי על שם יוזם החוק. חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מהם הזכויות להם זכאים כל אחד מהנוסעים במקרה של ביטול, איחור או אובר בוקינג וטיסה.
חוק שירותי תעופה מקנה לך פיצוי של עד 3,080 ₪
חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012 קובע מהם הזכויות של כל אחד מהנוסעים מול חברת התעופה, המפעיל או המארגן.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מתייחס ל – 3 סיטואציות עיקריות:
- פיצוי על עיכוב בטיסה – בעת עיכוב אשר מתמשך מעל שעתיים בטיסה, הנוסעים זכאים לשירותי סיוע, מזון, משקאות ותקשורת. במדיה ונדרשת שהייה של לילה כתוצאה מעיכוב מתגלגל או ביטול טיסה, הנוסעים זכאים ללינה ושירותי הסעה אל ומשדה התעופה.
- פיצוי על ביטול טיסה – על לפי חוק שירותי תעופה, טיסה שאיחרה ביותר מ – 8 שעות נחשבת כטיסה מבוטלת אשר מקנה לנוסעים פיצוי כספי של עד 3,080 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
- פיצוי על אובר בוקינג בטיסה – כל חברות התעופה מוכרות כ- 5%-10% מסך הכרטיסים פעם נוספת על מנת למקסם את רווחיהם. במידה ונוסע נתקל במצב של אובר בוקינג בטיסה, הוא זכאי להטבות ופיצוי כספי של עד 3,080 ₪ בהתאם למרחק הטיסה בדומה לביטול טיסה.
באופן כללי, חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) לא מעניק פיצויים על סיטואציות שלא בשליטת חברת התעופה (כוח עליון, שביתת עובדים מאורגנת וכדומה) אלא רק במצבים בהם חברת התעופה אשמה באיחור או בביטול הטיסה.
לסיכום, במידה והתייבשתם במשך שעות בשדה התעופה בישראל או בחו"ל, תוכלו לתבוע את חברת התעופה ולקבל את הפיצוי שמגיע לכם. כפי שניתן לראות, מדובר בסכומים לא מבוטלים אשר יכולים להחזיר לכם חלק נכבד מהוצאות החופשה.
המאמר נכתב בשיתוף Flight Refund אשר מאפשרים לבדוק זכאות ולהגיש תביעות פיצויים אונליין דרך ממשק אינטרנטי מתקדם. השירות של Flight Refund מבוסס על מודל "לא זכית – לא שילמת" – כך שעלות השירות המשפטי מועברת רק במקרה של קבלת פיצויים מחברת התעופה.